Stává se, že věc, kterou zakoupíme, není přesně podle našich představ. U oblečení můžeme zjistit, že nám nesedne, nový přístroj může mít vadu nebo jej z nějakého důvodu nebudeme moci používat. V takovém případě jej samozřejmě budeme chtít vrátit. To však není tak jednoduché, jak by se mohlo zdát. Rozhodně obvykle nestačí přijít do daného obchodu a předpokládat, že si danou věc vezmou zpět. Jako u mnoha jiných věcí, i u vrácení zboží https://www.lasilueta.cz/vraceni-zbozi/ existují určitá pravidla, která musí dodržovat obě strany.
Je samozřejmé, že obchody příliš nechtějí, aby se jim již prodané věci vracely, již jen proto, že jednou otevřené zboží je mnohem těžší prodat znovu. I proto se snaží nastavit v rámci zákonů co nejpřísnější podmínky. Jednou z nich je to, že produkt musí být vrácen neotevřen, ve svém originálním balení. Tento požadavek se samozřejmě z pochopitelných důvodů netýká reklamací vadného produktu. Avšak pokud chcete danou věc vrátit nikoliv proto, že je poškozená, nesmíte ji otevřít.
Také je potřeba přinést důkaz, že jste ji koupili v daném obchodě. Zde obvykle stačí účtenka z pokladny. To je také důvod, proč se vyplatí je uschovávat, alespoň pokud jste koupili i něco jiného, než běžné potraviny. Obchody také stanovují lhůtu, po kterou je možné onu věc vrátit. Ta se obvykle odvíjí od jejího druhu. Je například jasné, že čerstvé potraviny jako například pečivo nemají ani zdaleka tak dlouhou trvanlivost jako například počítač. Na to samozřejmě myslí i v zákoně. V případě, že jdete zboží vrátit, máte na výběr ze dvou možností: buď vám prodejce vrátí peníze, nebo si vezmete jinou věc za stejnou či podobnou částku, kdy buď doplatíte rozdíl, nebo vám bude vrácen, podle toho, zda stojí více či méně než to původní. Vždy se však připravte na to, že z vás prodavači nebudou příliš nadšeni – pro ně je to koneckonců jen práce navíc. Věřte však, že na to máte rozhodně právo.